Rögtön az elején hadd oszlassak el egy tévhitet:
a Pinterest nem közösségi média!
Ugye, hogy máris jobb? A Pinterestet nem arra a polcra kell felraknod, ahol a Facebook, Instagram, Tik Tok, Twitter és LinkedIn oldalaid sorakoznak.
A Pinterest egy vizuális kereső platform.
Leginkább egy weboldalhoz hasonlítanám, amit elláttak a megfelelő kulcsszavakkal, a megfelelő helyeken és ezért sokan rátalálnak. A Pinterest pontosan így működik.
A Pinteresten a fókusz a kulcsszavakon van.
A Pinterestnek nem az az érdeke, hogy a saját felületén tartson. Nem nehezíti meg a felhasználók dolgát azzal, hogy a külső oldalakra mutató linkeket tartalmazó posztokat hátrébb sorolja, mint a Facebook, vagy azzal, hogy mindössze egy helyen lehet linket elhelyezni, mint az Instagramon. A Pinterestnek pont az a célja, hogy forgalmat tereljen a honlapodra vagy a blogodra. Ezt pedig a megfelelő kulcsszavakkal és a pinjeidbe rakott egyedi linkekkel érheted el. Sőt, ha jól csinálod, akkor a weboldalad még a Google-on is előrébb kerülhet a találatok között, hiszen a világ legnagyobb kereső platformja indexeli a Pinterest oldalakat.
Most biztosan azt gondolod, hogy mindez nem mehet hirdetések nélkül. De igen! Viszont azt is tudnod kell, hogy
a Pinterest nem sprint, hanem maraton.
Kitartó és következetes pineléssel minimum 3, de inkább 6 hónap szükséges ahhoz, hogy a Pinterest profilod kellőképpen felfusson és számottevő organikus forgalmat vigyen a weboldaladra, illetve elkezdjen számodra bevételt generálni. Ha ennél gyorsabban kell eredményeket elérned, na akkor jönnek a hirdetések! De nem mindegy, hogy milyenek!
A Pinterest hirdetések ún. native típusú hirdetések, vagyis beolvadnak a környezetükbe, ezért nem intézheted el egy újsághirdetésből készített mutációval. Mint ahogyan azzal sem jársz jól, ha pl. a meglévő Instagram képeidet pineled a Pinterest tábláidra.

